Nasza Historia

Przedszkolny Punkt Terapeutyczny Tukan powstał na bazie doświadczeń Integracyjnego Niepublicznego Przedszkola Tukan.

Przez bez mała 10 latpracy z dziećmi wypracowane zostały formy pracy i postępowaniaterapeutycznego z dziećmi ze spektrum autyzmu.

Na bazie własnych doświadczeń oraz posiłkując się elementami różnych metod pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu wykształciliśmy własną autorską, innowacyjną metodę.

Posiadamy dziesięcioletnie doświadczenie w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu. Dotychczas działaliśmy jako Integracyjne Niepubliczne Przedszkole Tukan zdobywając liczne nagrody i wyróżnienia oraz ogromną sympatię rodziców. Na przestrzeni lat głównym naszym zadaniem była terapia dzieci ze spektrum autyzmu o bardzo szerokim zakresie poziomu funkcjonowania oraz zróżnicowanych indywidualnych cechach zaburzeń. Dogłębnie zapoznaliśmy się z problematyką spektrum autyzmu. Terapia dzieci dotkniętych tą formą zaburzenia rozwojowego stałą się naszą pasją. Obecnie postanowiliśmy bez reszty oddać się terapii dzieci ze spektrum autyzmu i podjęliśmy wyzwanie stworzenia całkiem nowej placówki w pełni dostosowanej do terapii dzieci ze spektrum autyzmu.

Podstawą każdej pracy jest właściwie dobrana kadra placówki pełna zaangażowania, posiadająca nie tylko kwalifikacje, ale również szerokie doświadczenie w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu. Naszą zaletą jest kadra nie tylko posiadająca powyższe cechy, ale również stanowiąca całość dzięki wieloletniej współpracy skutkującej idealną harmonią współdziałania.

Każdy członek kadry posiada wykształcenie, umiejętności, wiedzę oraz zainteresowania, które wzajemnie się uzupełniają. Współpraca oparta na zaufaniu i pozytywnych, wzajemnych relacjach umożliwia nam stały rozwój i stałe dopracowywanie stosowanych technik. Na co dzień dzielimy się nowymi umiejętnościami oraz zdobytą wiedzą ściśle ze sobą współpracując.

Opanowaliśmy do perfekcji techniki wymiany zdań oraz udział w dyskusji dzięki czemu wspólnie pracujemy nad każdą sytuacją tworząc unikatowe rozwiązania będące wynikiem pracy zespołowej.

Kadra

Dominika Dolecka

Pedagog

Dominika pracę z osobami z niepełnosprawnością rozpoczęła już na studiach, jako wychowawca na turnusie rehabilitacyjno-wypoczynkowym dla dorosłych osób z niepełnosprawnością. Od ponad pięciu lat pracuje jako pedagog specjalny z dziećmi ze spektrum autyzmu. W swojej pracy dąży do sukcesów, prowadzi zajęcia indywidualnie dopasowane do każdego dziecka, głównie poprzez pedagogikę zabawy. Jest wytrwała w swoich działaniach, chętna do dalszego rozwoju. Wykazuje się empatią, cierpliwością oraz kreatywnością. Praca z dziećmi przynosi jej wiele satysfakcji oraz spełnienia zawodowego.

Katarzyna Stańczuk

Sekretariat

Kasia jest bardzo ciepłą i sympatyczną osobą. W ostatnim czasie bardzo interesuje się rozwojem osobistym, poświęca czas na medytację i zgłębianie ludzkiej natury. Interesuje się kulturoznawstwem. Bardzo lubi spędzać czas wolny na czytaniu książek z zakresu kulturoznawstwa, rozwoju osobistego oraz medytować. Jest najbardziej wyrozumiałą i empatyczną osobą w naszym zespole.

Maja Tomczyk

Dyrektor

Maja od wielu lat pracuje z dziećmi ze spektrum autyzmu. Jest osobą ciepłą, czułą, indywidualnie podchodzącą do każdego dziecka. Praca terapeuty daje jej dużo satysfakcji i spełnienia zawodowego. Jest otwarta na nowe doświadczenia oraz chętna do dalszego rozwoju. W pracy z dziećmi osiąga wiele sukcesów – jest zdeterminowana do działania, wytrwała w wykonywaniu codziennych obowiązków.

Patrycja Osówniak

Organ Prowadzący

Patrycja już w młodości fascynowała się medycyną, zwłaszcza funkcjonowaniem ludzkiego mózgu. Interesuje się także historią, przede wszystkim starożytną. W wolnym czasie uwielbia spacerować po lesie, gdzie podczas swoich wędrówek odpoczywa i zbiera siły. Lubi także czytać książki o tematyce naukowej i kryminały o tematyce historycznej.

Wojciech Osówniak

Prezes

W placówce odpowiedzialny jest za sprawy administracyjne, ukończone studia w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem powodują łatwość w kierowaniu w sprawach kadrowych oraz finansach placówki. Lubi przebywać w zaplanowanej i poukładanej przestrzeni.

Współpraca

Anna Ząbek Laki

Zooterapia