Rodzice Dawida

Nasz syn Dawid ma zdiagnozowane zaburzenia integracji sensorycznej, nadpobudliwość psychoruchową i autyzm atypowy związany przede wszystkim ze sferą społeczno- emocjonalną. Próba wysłania dziecka do przedszkola publicznego zakończyła się katastrofą – wychowawczynie po okresie krótszym niż dwa tygodnie poinformowały nas, że nie poradzą sobie z opieką nad naszym synem i z jego edukacją. Pierwsze próby poszukiwania niepublicznego przedszkola terapeutycznego również nie były udane. Winna była nadpobudliwość syna. Z rozmów dało się wyczuć, że przedszkola preferują spokojne dzieci. Niepubliczne Przedszkole Integracyjne Tukan okazało się naszym zbawieniem. Dziecko zostało objęte staranną opieką, uwzględniającą jego problemy i potrzeby – i to jeszcze zanim otrzymaliśmy orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Wraz z orzeczeniem syn został poddany kompleksowej terapii, która przynosiła zauważalne efekty. Jedną z najważniejszych osób w życiu Dawida stała się wychowawczyni grupy Pszczółek, do której Dawid należał – pani Maja Tomczyk. Dzięki jej doświadczeniu, kompetencjom, poświęceniu i miłości Dawid nauczył się, jak funkcjonować w dziecięcej społeczności, jak zachowywać się wobec zarówno cichych i wycofanych, jak i głośnych, żywiołowych dzieci. Choć to było dla niego niełatwe, nauczył się podstaw czytania, liczenia, kalendarza i przyrody, co wcześniej wydawało się niemożliwe. „Ciocia” Maja skutecznie potrafiła wydobyć z Dawida to, co najlepsze – pielęgnowała chociażby jego artystyczne pasje i zdolności konstrukcyjne. Potrafiła zająć się synem indywidualnie i cierpliwie tłumaczyła mu co było potrzebne w danym momencie. Mimo różnych zachowań syna, Pani Maja nigdy nie skarżyła się, tylko starała się tłumaczyć jak możemy zmienić pewne zachowania razem współpracując. Dawid nauczył się koncentracji, polepszyła mu się uwaga i potrafi w tej chwili usiąść i popracować w wyciszeniu. Wciągu tych 3 lat spędzonych pod jej skrzydłami Dawid zmienił się o 180%. Jesteśmy przekonani, że gdyby nie przedszkole Tukan, a w szczególności pedagogiczne umiejętności p. Mai Tomczyk, Dawid nie byłby teraz gotowy na rozpoczęcie nauki w szkole.